Het was al weer 10 jaar geleden: Graphic Minds mocht het hele wagenpark van de Friese gemeente Opsterland ‘bedrukken’ en beletteren met de toen bedachte huisstijl. Precies op het moment dat de gemeente een serie nieuwe voertuigen in gebruik nam. Die huisstijl was nu aan een opfrisbeurt toe. We deden drie voorstellen en voerden er eentje uit, bewust in fases zodat niet alle auto’s tegelijk naar de beletteraar hoefden.

Meer informatie
Het blik op de weg is voor de gemeente Opsterland een echte blikvanger, overal te zien. Graphic Minds bedacht op weg naar de nieuwe huisstijl drie varianten, zodat er nog wat te kiezen viel in Opsterland. Een voorzichtige, die subtiel afwijkt van de uitstraling op het bestaande wagenpark, een nieuwe, maar behoudende variant en eentje die extreem anders oogt, maar toch weer herkenbaar in de stijl van de gemeente.

Wat komt er allemaal kijken bij zo’n klus? Het ontwerp, presentatie van het ontwerp, overleg met beletteraars, uitvoering van het basisontwerp op verschillende soorten auto’s en bedrijfswagens van de gemeente, coördinatie van de voortgang.

Vorige Case
Volgende Case